За що платять консультантам клієнти?

Попросила подруга: “Допоможи створити сторінку для моїх послуг в соц.мережах. Я занотую твої поради, а далі вже сама …” В результаті – чотири години вечора потрачено не на заплановану книжку. Вона так і не працює із своєю сторінкою, або працює так, що я дивуюсь

Звернувся приятель: “Як перетворити свій старий профіль на робочий, на такий, через який я зможу швидко почати продавати? Просто порадь, я занотую, далі я сам” В результаті – чотири години вечора потрачено не на запланований он-лайн курс. Він так і не почав продавати. Передумав, через день після зустрічі. Підвернулася інша пропозиція.

Зателефонували за рекомендацією: “Чи могли б ми зустрітися, познайомитися-проконсультуватися? Ми хотіли б співпрацювати”
В результаті – кілька годинних зідзвонів та зустрічей витратили мій час не на заплановане вивчення іспанської мови. В результаті, предмету для співпраці нема, намір один – мати консультанта за потребою без оплати. За каву я не працюю. Отже, ми не співпрацюємо.

Обмін в рамках хоббі збагачує колекції. Роздачу роботи одним за гроші, іншим – безкоштовно як назвати? Я називаю це розпорошенням. Тому що:

  • замість відпочинку я присвячую час чужим справам
  • дружба руйнується бо базується на вигоді
  • не цінні=халявні поради відволікають мене від моїх цілей і не сприяють досягненню кверенту
  • (с) “я в робочий час такими дрібницми не можу відволікатися, давай ввечері” – знецінення послуги призводить до часопоглинаючих рекомендацій
  • знецінені послуги не фіксуються в пам”яті надовго і потребують повторення та нагадування і втрати часу

Звернення після публічних виступів. Прохання про пораду чи рецензію. Оказійні – під настрій лише того, хто пише. Контрольовані – я маю виділений час для відповідей на емейли чи в соцмережах. Буває, що мені пишуть запитання в першій ночі, чи телефонують в суботній вечір – і це долається.

За що платять консультантам клієнти в результаті? Якщо питання можна сформулювати в месенджер. Якщо можна найти спільного друга і домовитися про “дрібнички в позаробочий час”. От так, як я розповідала вище, поводяться не-клієнти. Такі люди не отримують оплати за свою роботу. Вони не вміють оцінити і чужої праці. Тому про таких я не пишу. Реагування на такі запити – це розпорошення.

Чи направду я вечорами вирішую чужі запити? Якщо заплановано та оплачено – так. У форматі “ми ж друзі, під вінішко нарішаємо” – ні. Інакше я не встигну подолати свій 2019 READING CHALLENGE, не встигну прочитати 77 книжок. Я проти розпорошування.

“А якщо я хочу працювати з консультантом, але не маю грошей?” Ми – консультанти, часто формуємо фокус групи та організовуємо марафони, коли готуємо щось нове. Нам необхідні перші сміливці, на кому можна схибити, повторити, почати знову, дошліфувати проект чи продукт до товарного вигляду. Ті, чиї перші результати є цінними. на цих прикладах тиражуються настпні успіхи. Це вже мета – творення нового. Це співпраця. Це вигода обидвом сторонам.

Я зараз читаю “Пиши, сокращай“. Читаю і пишу, бо інакше немає сенсу читати. Буде ситуація, коли я пораджу цю книжку в рамках консультації. У відповідь почую: “Напиши для мене” Уяви, що я відмовляю, щоб піти на курси англійської мови. Відмовляю, тому що я не копірайтер. Тексти – це хоббі. Я ділюсь ресурсом. Я віддала, що я отримаю в обмін?
За що платять консультантам клієнти в результаті? За написаний текст? За готові слова? За пораду книжки? За нагадування рік-два?

Моя фішка персональна в тому, що я багато читаю. Коли я читаю, я беру в пропрацювання речі, які більшість пропускає повз вуха. Я вдало вмію завернути в прочитаному до практичної частини. Мені цікаво це робити, коли мені це цікаво робити. Ключове слово “цікаво”. Це не завжди про гроші. Хоббі і гроші – це інша тема

Тому зараз я марафон і започаткувала. Для себе. Для інших.

Для тих:

  • хто веде свої сторінки в соцмережах
  • кому потрібно гарну самопрезентацію
  • хто розповідає клієнтам про товари чи послуги
  • хто розповідає іншим історії або лекції
  • хто веде велики чи малий бізнес
  • для новачків на ринку та для людей з досвідом
  • це може бути стартом
  • це може бути аудитом існуючої ситуації

Марафон безкоштовний. Це хоббі зараз для мене є цікавим – вдосконалення тексту письмового та усного, поки я читаю книжку. А читати слід буде дві частини. За один день не прочитати. Варто писати, повертатися, аналізувати і переписувати написане раніше. Я читаю паперові книжки, а для тих, в кого їх нема і можливості придбати, першу частину я маю в електронному форматі.

Якщо страшно почати писати. Якщо ти звик/-ла лише до фото в Instagram, пробуй. Пробуй по кілька речень. Пробуй розмовляти. Висловюй думку. Задавай питання. Цікався своїм оточенням або клієнтами. Я – не висвітлюю в постах своє сімейне та приватне життя. Хтось – не висвітлює принципово свої робочі будні. Я не формую цілі для кого і про що писати в рамках марафону. Я рекомендую для цього почати з книги “Контент-маркетинг. Новые методы привлечения клиентов в эпоху Интернета”, вона є у вільному доступі в інеті. Оприділися, ти хочеш попрацювати з текстом? Ми можемо обмінюватися лінками на дописи, щоб читати і давати зворотній зв”язок одне одному. Ми можемо оформити взаємні підписки на ресурси, що читання-писання ставало результативною звичкою. Щоб формувалося відчуття потрібності: “Мене читають”. Я не буду редагувати нікому тексти. Ми будемо мати спільну тему до розмов, поки в книжці гортаються сторінки. Доки триває експеримент. Поки цікавість є попереду нас.

Уяви собі. Зустріч, про яку забули мої партнери. Мій візит стає раптом не плановим, а неочікуваним та несвоєчасним. На столі нервов згрібаються папери. Твориться місце для мого горнятка кави. паралельно завершуються телефонні розмови. Це свідчить про неготовність продовжувати роботу. З минулої зустрічі минув тиждень. Кроки, висновки, рішення, дати, тексти – нічого не є готовим. Я п”ю каву і домовляюся про перенесення на інший день. Формую в гугл-календарі зустріч із додаванням гостей. Мені часу шкода: на підготовку мою, на дорогу, на каву в іншому кінці міста. Саме в цьому марафоні, т біля кого я відмовилася сидіти з кавою і формулювати місію компанії нашвидкоруч можуть зробити це зараз. В зручний час для себе.

Я підбираю запитання для читання-писання. Це завдання “із зірочкою*” підвищеної складності. Їх буде від 21 до 31, як піде. Це не проект, це хобббі. Це виклик мій мені. Хочеш – долучаєшся. Цей Challenge має бути цікавий крос-маркетином, тобто взаємним вивченням ресурсів одне одного. Не з метою купівлі-продажу чи бартеру, а з метою дослідження чого нового. Це пошук ясності там, де має бути все просто для споживача. Це блоги, сайти, соцмережі. Тексти, пости, коментарі, робочі зошити, письмові завдання.
Цей Challenge сумарно може стати шпаргалкою в підготовці до ринку, до клієнта, до відвертої розмови із собою в дзеркалі. Назвімо цей Challenge кроком проти розпорошування та розпорошеності!

Запрошую до участі в марафоні.
Сьогодні пропоную тобі поміркувати чи тобі то треба?

Запитання для моєї консалтингової сфери діяльності звучить так: “За що платять консультантам клієнти в результаті?” Переформулюй його для своєї сфери діяльності. Почитай книжку, або обидві, і сформулюй відповідь. Сміливий? Смілива? Поділись лінком тут в коментах – де тебе почитати

За що платять консультантам клієнти в результаті?

  • за послідовність
  • за лаконічність
  • за дисциплінованість в співпраці
  • за зібраність (це коли явно проти розпорошенності)
  • за етичність
  • за відмови та підтримку
  • за структурованість
  • за результат
  • додай свій варіант: за що платиш консультанту ти?!

PS: в 2009 році примірка перуки коштувала 2 грн., примірка з фото – 5 грн. За зношуваність))) Все має свою ціну та свого клієнта!

Advertisements

Залишити відповідь

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s